Kolejki do bankomatów na Teofilowie
Na osiedlowej grupie Łódź Teofilów już około godz. 13 zaczęły pojawiać się posty zdenerwowanych mieszkańców. Pisali w nich o kolejkach ustawiających się do bankomatów z powodu niemożności zapłacenia w sposób bezgotówkowy. Nie działały terminale w galeriach handlowych, sklepach i na stacjach benzynowych. W wielu miejscach sprzedawcy wywieszali kartki z prośbami o transakcje wyłącznie gotówką.
Okazało się, iż wina za awarię nie leżała po stronie sklepów ani banków. Nastąpiła u największego w Polsce operatora operacji bezgotówkowych, firmy eService. Tuż po zdiagnozowaniu tego, co się stało, jej pracownicy przystąpili do intensywnych napraw.
"Powody awarii są analizowane"
Około godz. 14.30 firma wydała komunikat:
- Informujemy, iż wszystkie funkcjonalności już działają poprawnie. Przepraszamy za niedogodności.
Do sprawy w mediach społecznościowych odniósł się wicepremier i minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski.
- Powody awarii są analizowane, ale w tej chwili nic nie wskazuje na to, aby był to atak z zewnątrz. W przypadku dodatkowych informacji będziemy informować na bieżąco.