Eksport BYD przyspiesza. Nowy statek Zhengzhou już na wodzie

enerad.pl 6 godzin temu

Kolejny krok w strategii eksportowej BYD

BYD od pewnego czasu rozwija własne zaplecze logistyczne. Zamiast korzystać z usług firm przewozowych, koncern inwestuje w budowę własnych statków. Według szacunków, takie podejście pozwala ograniczyć koszty eksportu pojazdów elektrycznych oraz uniezależnić się od zewnętrznych operatorów.

Decyzja o budowie floty została podjęta w ostatnich latach. Pierwszy statek – BYD Explorer No. 1 – wypłynął na wody międzynarodowe w styczniu 2024 roku. Zaledwie kilka miesięcy później firma uruchomiła już szóstą jednostkę, a w tej chwili świętuje wodowanie siódmej.

BYD Zhengzhou – ładowność do 7 000 samochodów

Siódmy statek otrzymał nazwę BYD Zhengzhou – od miasta, w którym znajduje się jedna z największych fabryk koncernu. To kontynuacja nazewnictwa jednostek, które odzwierciedlają lokalizacje zakładów produkcyjnych BYD w Chinach.

Lista nazw wszystkich statków BYD wygląda w tej chwili następująco:

  • BYD Explorer No. 1
  • BYD Hefei
  • BYD Changzhou
  • BYD Shenzhen
  • BYD Xi’an
  • BYD Changsha
  • BYD Zhengzhou

Każda z jednostek ma zdolność przewozu do około 7 000 pojazdów. Siódmy statek, podobnie jak BYD Hefei, został zbudowany przez Guangzhou Shipyard International Company Limited. Obie jednostki są określane jako statki siostrzane.

Ponad 70 000 samochodów dostarczonych przez flotę BYD

Według dostępnych danych, flota BYD dostarczyła już ponad 70 000 pojazdów typu NEV (New Energy Vehicles) do klientów na całym świecie. To znaczące wsparcie dla dynamicznie rosnącego eksportu firmy.

Tylko w czerwcu 2025 roku sprzedaż BYD wzrosła rok do roku o 42,5%. W całym pierwszym półroczu wzrost wyniósł 31,5%. Łącznie w tym okresie firma dostarczyła 2,146 mln pojazdów. Choć większość z nich trafiła na rynek chiński, coraz więcej jest sprzedawanych za granicą.

W czerwcu dostawy poza Chiny osiągnęły poziom 90 049 sztuk. To sygnał, iż strategia ekspansji międzynarodowej BYD przynosi efekty, a rozwój własnej floty statków może być jednym z kluczowych elementów tej polityki.

Zobacz również:
  • Ferrari zwleka z elektrykami, a BYD już dostarcza luksusowego U7
  • BYD zapowiada ultraszybkie ładowarki w UE – 400 km zasięgu w 5 minut
  • 3,5 GWh od BYD dla Grenergy – rekordowa dostawa baterii do Chile

Źródło: CNEVPost

Idź do oryginalnego materiału