Nowe stanowisko w wydziale komunikacji. Do spraw windykacji

4 godzin temu

W wydziale komunikacji i transportu słupeckiego starostwa utworzono nowe stanowisko – do spraw windykacji. W urzędzie wprowadzono również inne zmiany organizacyjne.

Utworzenie nowego stanowiska wynika z zaleceń pokontrolnych Regionalnej Izby Obrachunkowej, ale też bieżącej sytuacji w wydziale, w którym coraz więcej spraw dotyczy właśnie windykacji. Dokładniej, chodzi o windykację kar za nieprzerejestrowanie pojazdów. Utworzenie nowego stanowiska nie będzie się wiązać jednak ze zwiększeniem ilości etatów. – Na nowym stanowisku pracuje osoba, która już wcześniej pracowała w wydziale, i już wcześniej zajmowała się windykacją – tłumaczy Sylwia Barciszewska, sekretarz powiatu.

W ostatnim czasie doszło także do innych zmian w strukturze organizacyjnej słupeckiego starostwa. Biuro Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego zmieniło nazwę na Wydział Ochrony Ludności i Zarządzania Kryzysowego. Dołożono tam także dodatkowy etat. – Wynika to ze zwiększeniem obowiązków wydziału, dotyczących głównie ochrony ludności i obrony cywilnej – wyjaśnia pani sekretarz.

Zmniejszyła się za to ilość etatów w wydziale geodezji. – Zadania zostały rozdzielone na pozostałych pracowników. Uznaliśmy, iż w obecnym składzie wydział sobie poradzi, ale wiemy, iż z chwilą rozpoczęcia budowy nowej drogi – łącznika z autostradą A2 konieczne będzie zwiększenie zatrudnienia – zapowiada sekretarz powiatu.

Inna zmiana dotyczy likwidacji stanowiska głównego specjalisty ds. inwestycji. Zajmowała je poprzednia sekretarz powiatu, która po zmianie władzy została właśnie głównym specjalistą ds. inwestycji. Nadzorowała modernizację cmentarza na Łężcu. – Po zakończeniu i rozliczeniu inwestycji umowa została rozwiązana – tłumaczy Sylwia Barciszewska.

Zmiany zaszły także w wydziale promocji, rozwoju i spraw społecznych. Jeden pracownik został przeniesiony do wydziału oświaty, inny przeszedł do promocji z wydziału organizacyjnego.

W wydziale architektury i budownictwa liczba pracowników się nie zmieniła, ale zmieniły się godziny przyjęć interesantów. W środy i czwartki załatwić tam sprawy będzie można od godz. 13.00 do 15.30 (w poniedziałki, wtorki i piątki bez zmian, od 7.30 do 15.30). – Już od dłuższego czasu pracownicy wydziału zgłaszali nam potrzebę ograniczenia czasu przyjęć interesantów, by mogli więcej czasu poświęcić na pracę przy dokumentach. Padały propozycje, by jeden dziań całkowicie wyłączyć z obsługi klientów, ale ostatecznie uznaliśmy, by w dwa dni czas obsługi ograniczyć. Zobaczymy, jak sprawdzi się to rozwiązanie – tłumaczy sekretarz powiatu.

Nowy regulamin organizacyjny dotyczy też wydziału geodezji. Dotychczas wydział ten nadzorował wicestarosta, teraz bezpośrednio starosta. Wykreślono też zapis dotyczący obsługi administracyjno-biurowej i koordynacji działań Młodzieżowej Rady Miasta. Wynika on z tego, iż Młodzieżowa Rada Miasta w ostatnim czasie nie działa.

Idź do oryginalnego materiału