Budowę trasy podzielono na dwa odcinki: od Lubiatowa do drogi wojewódzkiej nr 213 (11 km) oraz od DW213 do węzła Łęczyce na S6 (15 km). W przetargu na budowę tego pierwszego fragmentu za najkorzystniejszą uznano ofertę konsorcjum firm Polimex Infrastruktura, Polimex Mostostal i Mosty Łódź (wpłynęło 13 propozycji). Wykonawca będzie pracować w formule projektuj i buduj, a zwycięskie konsorcjum za realizację zadania zaoferowało 177,9 mln zł. Umowa została podpisana 17 kwietnia.
Do czasu realizacji robót nie będą wliczane okresy zimowe (od 16 grudnia do 15 marca), a odcinek gotowy ma być w II kwartale 2028 r.
Główne dane zadania:
- formuła: zaprojektuj i wybuduj
- długość odcinka: 11 km
- wartość umowy: 177 899 777,77 zł
- termin zakończenia: II kwartał 2028 r.
- klasa drogi: GP (główna ruchu przyspieszonego)
- przekrój 1x2
- nawierzchnia dostosowana do nacisku 11,5 t/oś.
W przypadku drugiego fragmentu w tej chwili trwa analiza ofert. Kontrakt powinien zostać podpisany w bieżącym kwartale.
Dodatkowo, w ramach w tej chwili budowanej S6 Leśnice–Bożepole Wielkie powstanie łącznik, który skomunikuje przyszłą drogę krajową z węzłem Łęczyce.