Rekordowa skuteczność promocji Elbląga. Miliony odbiorców i gigantyczny ekwiwalent medialny

elblag24.pl 7 godzin temu

Miasto Elbląg odnotowało spektakularne efekty działań promocyjnych w pierwszym roku kadencji prezydenta Michała Missana. Jak wynika z medialnej analizy Urzędu Miejskiego, ekwiwalent reklamowy związany z obecnością Elbląga w ogólnopolskich mediach osiągnął wartość ponad 71,5 mln zł — przy realnych kosztach kampanii wynoszących nieco ponad 770 tys. zł. To blisko stukrotna wartość medialna względem wydatków.

Władze miasta konsekwentnie stawiają na promocję zarówno wewnętrzną, jak i zewnętrzną. Elbląg coraz częściej pojawia się w ogólnopolskich programach telewizyjnych i mediach społecznościowych. Jednym z wydarzeń budujących pozytywny wizerunek miasta był koncert trasy „Lata z Radiem i Telewizją Polską”, który w szczytowym momencie oglądało ponad 1,2 mln widzów na antenach TVP2 i TVP Polonia. Plenerowe wydanie „Pytania na Śniadanie” zgromadziło kolejne 393 tys. odbiorców.

– Od początku kadencji podkreślałem, iż promocja miasta będzie jednym z filarów jego rozwoju. Konsekwentnie to realizujemy, wykorzystując sport, wydarzenia, media społecznościowe i telewizję. Efekty są widoczne zarówno w liczbach, jak i sygnałach od mieszkańców, turystów i inwestorów – zaznacza prezydent Michał Missan.

Jest szansa, iż tegoroczne działania utrzymają ten trend. Świadczyć mogą o tym informacje TVP po sobotnich programach realizowanych w Elblągu. Jak wynika z danych oglądalności transmitowany z Elbląga koncert trasy „Lata z Radiem i Telewizją Polską” w szczytowym momencie obejrzało TVP2 i TVP Polonia ponad 1,2 mln widzów.

Wydarzenie było liderem pasma i znalazło się wśród najpopularniejszych programów weekendu. Plenerowe „Pytanie na Śniadanie” obejrzało natomiast 393 tys. widzów.

-Czekamy jeszcze na dane dot. oglądalności programu Polska na TAK w TVP Info oraz ekwiwalenty medialne za realizowane w Elblągu programy. Z pewnością będą one dużo wyższe niż poniesione koszty promocyjne i organizacyjne, które wyniosły łącznie ponad 450 tys. zł. – informuje biuro prasowe prezydenta Elbląga. – Należy przy tym zaznaczyć, iż ekwiwalent medialny to tylko jeden z aspektów. Wartością dodaną tego typu wydarzeń są również między innymi korzyści szeroko rozumianej branży HoReCa, czyli sektora usług związanego z hotelarstwem i gastronomią w naszym mieście.

Idź do oryginalnego materiału