Na budowie odcinka S19 Krosno (dawniej Iskrzynia) – Miejsce Piastowe ułożono pierwsze metry nawierzchni bitumicznej.
Zaawansowanie prac na ponad 10-kilometrowym odcinku przekroczyło już 66%.
Budowa obejmuje 10,3 km drogi o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach oraz pasem awaryjnym.
Projekt realizuje konsorcjum Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones, a jego wartość to 365 074 863,34 zł.
W ramach inwestycji powstaną dwa węzły drogowe:
- Węzeł Krosno, który połączy S19 z drogą krajową nr 19 i drogą powiatową nr 1973R,
- Węzeł Miejsce Piastowe, zapewniający połączenie z drogą krajową nr 28.
Sprzyjające warunki atmosferyczne w trakcie przerwy zimowej pozwoliły na realizację robót w niemalże każdej branży. Największe postępy widać w zakresie robót mostowych. Na obiektach inżynierskich zostały do wykonania roboty wyposażeniowe jak kapy chodnikowe, bariery ochronne na obiektach oraz nawierzchnie bitumiczne. Planowany jest także montaż urządzeń dylatacyjnych i kolektorów odwodnienia obiektów oraz, umocnienie stożków i zwieńczenia murów oporowych.
W zakresie robót drogowych prace ziemne są zrealizowane w 95 %, w tym podbudowa z kruszyw łamanych w 70 %, a podbudowa bitumiczna w ok. 25%. Wykonawca rozpoczął prace brukarskie z wykonaniem chodników i ścieżek rowerowych (DK19, DK28, pozostałe drogi poprzeczne). Równolegle realizowane są prace z humusowaniem skarp oraz umocnieniem rowów.
Wykonawca prowadzi też prace w zakresie robót branżowych. Zakończone zostały prace związane z usunięciem kolizji elektroenergetycznych i sieci telekomunikacyjnych. Wykonana jest sieć wodociągowa, gazowa oraz kanalizacja sanitarna. realizowane są roboty melioracyjne oraz te związane z wykonywaniem kanału technologicznego i zasilania obiektów. W okresie zimowym rozpoczęto budowę oświetlenia.
Wykonawca zakończył budowę 10 z planowanych 16 zbiorników retencyjnych. Na czterech realizowane są aktualnie roboty wykończeniowe a na dwóch ostatnich realizowane są roboty ziemne. Budowany jest także Obwód Drogowy, gdzie zakończono wykonywanie konstrukcji budynku i przystąpiono do prac wykończeniowych i instalacyjnych.
W najbliższym czasie Wykonawca największy nacisk będzie kładł na jak najszybsze zakończenie robót ziemnych i wykonywanie warstw konstrukcyjnych a także realizację robót nawierzchniowych w zakresie trasy głównej oraz węzłów Krosno i Miejsce Piastowe. W branży mostowej kontynuowane będą roboty związane z montażem wyposażenia oraz roboty wykończeniowe.
W maju br. planowane jest przełożenie ruchu pod obiekt WS-1/6 co pozwoli dokończyć prace na obiekcie i dojazdach.