– Autobusy będą wyposażone w dodatkowy moduł hybrydowy, pozwalający rekuperować energię podczas hamowania, a następnie wykorzystać ją zwłaszcza podczas ruszania z przystanku – poinformował Rafał Zajas z firmy Solaris Bus&Coach. Jak podkreślił, wpływa to na oszczędności paliwa oraz zmniejszenie emisji zanieczyszczeń. Pojazdy mają być też dobrze wyposażone – korzystanie z nich będzie nie tylko wygodne, ale też bezpieczne. Nowe Solarisy pod względem udogodnień będą zbliżone do tych, które od 2021 roku można spotkać na ulicach Bielska-Białej.
Bez problemu “pod górkę”
MZK w komunikacie podało, iż pojazdy będą mogły dynamicznie przyspieszać i pokonywać liczne w Bielsku-Białej wzniesienia. Zamawiane autobusy będą wyposażone w napęd MHEV (mild hybrid), w którym silnik spalinowy spełniający normę EURO6 jest wspomagany przez silnik elektryczny. Nowe pojazdy posiadają też system unikania kolizji i aktywnej kontroli martwych stref pojazdu, a także klimatyzację.
– Wykonawca ma 12 miesięcy na dostawę. Zakup jest finansowany ze środków własnych MZK – podał przewoźnik. Firma nie podała wartości umowy.
Nowy tabor niskoemisyjny dla Rybnika
W drodze elektryki i autobusy wodorowe
MZK w Bielsku-Białej planuje jeszcze w tym roku podpisać między innymi umowy na dostawę 16 autobusów elektrycznych (dofinansowanie z KPO) oraz sześciu wodorowych (dofinansowanie z funduszy UE).
Miejski Zakład Komunikacyjny w Bielsku-Białej jest spółką komunalną, która wykonuje zadania w zakresie lokalnego publicznego transportu zbiorowego. Jest największym przewoźnikiem w okolicy. Tabor liczy ponad 130 autobusów.
Planem MZK jest zapewnienie wygodnego, bezpiecznego i ekologicznego transportu publicznego.