Urząd w chmurze

stargard.eu 9 godzin temu

Klienci Urzędu Miejskiego w Stargardzie mają możliwość korzystania z wygodnych, oszczędzających czas i ekologicznych form kontaktu. Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją działa u nas już od 2019 roku. W urzędach w całej Polsce taki obowiązek wejdzie w życie dopiero w 2026 roku. Nasz wewnętrzny system sprawdza się świetnie. Coraz więcej mieszkańców załatwiających swoje sprawy w UM, również wybiera formę elektroniczną.

Rocznie do Urzędu Miejskiego wpływa ponad 30 000 pism. Każdy papierowy dokument zostaje zeskanowany i trafia w odpowiednie miejsce. Niektóre wydziały – np. Wydział Ekonomiczny – pracują już wyłącznie na korespondencji elektronicznej. To wygoda, oszczędność czasu i pieniędzy. Jeszcze szybciej załatwimy sprawę, jeżeli od razu prześlemy do urzędu dokument online. To naprawdę proste.

Jedna z opcji to dobrze znana skrzynka ePUAP, czyli Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. W ten sposób można załatwiać wiele spraw o dowolnej porze, z dowolnego urządzenia z dostępem do internetu. Nowością są e-Doręczenia. Wystarczy kilka chwil, żeby utworzyć konto, potwierdzić złożenie wniosku profilem zaufanym i otrzymywać lub wysyłać listy polecone do różnych urzędów bez wychodzenia z domu. Dzięki temu już nigdy nie zaskoczy nas awizo, nie przegapimy terminu odbioru przesyłki i nie będziemy musieli odwiedzać UM. Chociaż oczywiście nasze Biuro Obsługi Klienta zawsze zaprasza – tylko w 2024 roku swoje sprawy załatwiło tam prawie 28 000 osób.

Zdjęcie: UM w Stargardzie

Idź do oryginalnego materiału