15 mln euro dla ARTHUR BUS™: Lublin zamawia 20 autobusów wodorowych

enerad.pl 4 dni temu

Wielomilionowe zamówienie z Polski

ARTHUR BUS podpisał kontrakt o wartości ponad 15 mln euro na dostawę 20 wodorowych autobusów do Lublina. Pojazdy mają trafić na ulice miasta najpóźniej w I kwartale 2026 roku. Wraz z nowymi jednostkami, flota wodorowa Lublina zwiększy się do 24 pojazdów. Projekt korzysta ze wsparcia krajowego oraz funduszy Unii Europejskiej.

Podczas podpisania umowy prezydent Lublina zaznaczył:

„Autobus wodorowy to przyszłość transportu publicznego, ponieważ łączy ekologię z codzienną praktycznością.”

Wejście na rynek niemiecki i sukces w Bremerhaven

Równolegle ARTHUR BUS umacnia swoją pozycję na rynku niemieckim. Model ARTHUR H2 ZERO 12 wygrał w przetargu w aglomeracji Bremerhaven, pokonując silną konkurencję. To oznacza oficjalny debiut producenta na niemieckim rynku usług regularnych. Pierwsze pojazdy trafią do eksploatacji jeszcze w 2025 roku.

Potwierdzona skuteczność w praktyce

Autobusy ARTHUR zostały przetestowane w codziennych warunkach w Niemczech, Austrii i Polsce. Użytkownicy i pasażerowie docenili ich niezawodność, cichą pracę i nowoczesny design. Szczególne uznanie pojazdy zdobyły podczas VIP-przejazdów w ramach Ludwig Erhard Summit nad jeziorem Tegernsee.

Zaawansowana technologia napędu i baterii

Wodorowe autobusy ARTHUR wykorzystują ogniwa paliwowe najnowszej generacji oraz baterie litowo-tytanianowe (LTO). Taki układ zapewnia zasięg ponad 500 km przy pojemności zbiornika 37,5 kg wodoru. Pojazdy cechują się krótkim czasem tankowania oraz bezemisyjną, cichą pracą.

Philipp Glonner, CEO ARTHUR BUS, podkreśla:

„Nasze pojazdy łączą najnowszą technologię ogniw paliwowych z energooszczędnymi bateriami LTO. Są nie tylko bezemisyjne, ale też wyjątkowo bezpieczne i łatwe w utrzymaniu.”

Elastyczna produkcja i usługi cyfrowe

Modularna konstrukcja układów napędowych i baterii umożliwia dopasowanie do indywidualnych potrzeb klientów. Oferowane są również usługi cyfrowe: narzędzia do zarządzania flotą, predykcyjne utrzymanie oraz modułowy pakiet serwisowy i części zamiennych. Ma to na celu obniżenie kosztów operacyjnych i zapewnienie maksymalnej dostępności pojazdów.

Nowa fabryka w Lublinie

W Lublinie otwarto nowy zakład produkcyjny o powierzchni 10 000 m². Inwestycja umożliwia produkcję autobusów wodorowych w liczbie sięgającej trzech cyfr rocznie. Obiekt spełnia najwyższe standardy jakości, efektywności i zrównoważonego rozwoju.

Martin Lischka, Co-CEO ARTHUR Holding, zaznacza:

„Dzięki elastycznemu i zrównoważonemu modelowi produkcji oraz najwyższym standardom jakości, ARTHUR wyróżnia się w swoim segmencie jako producent autobusów na ogniwa paliwowe.”

Dynamiczny rozwój rynku i przyszłość zeroemisyjnych flot

Rynek autobusów bezemisyjnych w Europie rozwija się dynamicznie. Do 2024 roku co drugi nowo zarejestrowany autobus miejski w UE był bezemisyjny. Pojazdy wodorowe stają się coraz ważniejsze w kontekście długich tras i wymagających zadań eksploatacyjnych.

ARTHUR BUS spełnia oczekiwania operatorów dotyczące zasięgu, dostępności, niskich kosztów eksploatacji oraz nowoczesnych systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. Dotychczasowe sukcesy potwierdzają, iż spółka ma solidne podstawy do dalszego wzrostu i aktywnego udziału w transformacji transportu publicznego w Europie.

Zobacz również:
  • Rewolucja w transporcie Indii – ponad 14 tys. (!) e-busów trafi do 5 miast
  • Pierwszy bus elektryczny Solaris w Polsce ma 10 lat. Jaworzno zamawia kolejne
  • Zamość stawia na ekotransport! 14 elektrycznych autobusów MAN i nowa fotowoltaika w MZK
  • Inowrocław otrzyma 24 mln zł z UE na autobusy elektryczne i przystanki solarne

Źródło: materiały prasowe ARTHUR Group, oprac. własne.

Idź do oryginalnego materiału