Cyfrowa rewolucja w Starostwie Powiatowym w Radomsku

1 tydzień temu

Starostwo Powiatowe w Radomsku realizuje pilotażowy projekt dotyczący nowoczesnej organizacji pracy w administracji publicznej. Na jego realizację pozyskano milion zł z Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.


W ramach projektu:

  • wdrożony zostanie elastyczny model organizacji pracy, obejmujący co najmniej 75% pracowników urzędu,
  • nie zmieni się zakres zadań realizowanych przez Starostwo ani godziny obsługi mieszkańców,
  • wprowadzone zostaną nowoczesne narzędzia cyfrowe usprawniające pracę – m.in.
  1. urzędomat, który umożliwi mieszkańcom składanie wniosków i odbiór dokumentów 24/7,
  2. – rozszerzenie systemu informatycznego o moduły do automatycznej inwentaryzacji sprzętu IT i zarządzania licencjami,
  3. – rozbudowę systemu LEX o moduły „Zamówienia Publiczne” i „Kadry”, przyspieszające pracę urzędników i zapewniające zgodność z przepisami,
  4. – system OCR do automatycznego odczytywania danych z dokumentów w Wydziale Geodezji,
  5. – platformę Witkac.pl do obsługi wniosków organizacji pozarządowych,
  6. – oprogramowanie AutoCAD i RoadMan wspierające projektowanie i inwentaryzację dróg,
  7. – aktualizację pakietów Office na wszystkich stanowiskach, co zwiększy wydajność i kompatybilność pracy,

Przewidziano także szkolenia merytoryczne dla pracowników, obejmujące prawo administracyjne, zamówienia publiczne, e-administrację i kompetencje miękkie,

Projekt obejmuje działania wspierające dobrostan, zdrowie i rozwój zawodowy pracowników. W ramach testowania nowych rozwiązań przewidziano również skrócenie wymiaru czasu pracy części zespołu, przy zachowaniu wynagrodzenia i zatrudnienia na dotychczasowym poziomie.


Czytaj też: Mieszkańcy ulicy Grodzkiej zdecydowali o zakresie przebudowy drogi

Idź do oryginalnego materiału