Konsorcjum polskich firm – Mirbud S.A. i Adamietz Sp. z o.o. ma szansę uczestniczyć w budowie terminala pasażerskiego Port Polska. Jego powierzchnia – 450 000 m kw. – dorówna największym europejskim hubom lotniczym.
Grupa Adamietz i Mirbud chcą budować Port Polska
Konsorcjum przeszło już do kolejnego etapu dialogu konkurencyjnego.
„Spośród 16 zaproszonych firm wykonawczych do dalszych rozmów dopuszczono jedynie 5 konsorcjów. Nasze wyróżnia się szczególnie – to jedyne w pełni polskie konsorcjum w gronie finalistów” – przekazuje opolska firma Adamietz.
Teraz przed firmami miesiące intensywnych negocjacji. Grupa Adamietz przekazała, iż podpisanie kontraktu o wartości około 5 mld zł planowane jest na 2026 rok.
„Dla spółki Adamietz udział w tym postępowaniu to naturalna konsekwencja wieloletniego budowania kompetencji jako generalnego wykonawcy. Partnerstwo z Mirbud SA łączy doświadczenie, potencjał realizacyjny i wspólne przekonanie, iż polskie firmy są gotowe mierzyć się z projektami tej rangi” – czytamy w komunikacie.
Port Polska a nie CPK. Premier zdecydował
12 grudnia premier Donald Tusk przekazał, iż informację o zmianie nazwy polskiego hubu transportowego. Dlatego też teraz to Port Polska, a nie Centralny Port Komunikacyjny. Prace związane z jego buidową mają ruszyć w ciągu kilku miesięcy.
***
Odważne komentarze, unikalna publicystyka, pasjonujące reportaże i rozmowy – czytaj w najnowszym numerze tygodnika „O!Polska”. Do kupienia w punktach sprzedaży prasy w regionie oraz w formie e-wydania

2 godzin temu


![Pociągi mają wrócić na linię kolejową nr 302 ze Świdnicy do Marciszowa [FOTO]](https://swidnica24.pl/wp-content/uploads/2025/12/Konferencja-w-Bolkowie-linia-kolejowa-302-12.jpg)




!["Byłem w Nowym Delhi i Nowym Jorku, ale tu jest najgorzej". Tak hałas wykańcza warszawiaków [NOWY RAPORT]](https://bi.im-g.pl/im/ed/e4/1d/z31342829IH,Nielegalnie-modyfikowane-wydechy-samochodowe-gener.jpg)





