Przypominamy, iż z początkiem sierpnia obsługa gotówkowa Urzędu Miejskiego w Elblągu zostanie zamknięta, a na parterze zamiast kasy zostaną zainstalowane dwa urządzenia samoobsługowe (opłatomaty), które będą wspierały proces bieżącej obsługi klienta. Obsługa opłatomatów jest intuicyjna i łatwa, w początkowym okresie jednak –mając na względzie szczególnie osoby starsze – pomoc w obsłudze urządzeń będzie zapewniał pracownik urzędu.
Opłatomat będzie dawał możliwość wniesienia opłat gotówką i dzięki karty płatniczej, BLIKa, bez prowizji. Wpłacone środki finansowe będą przekazywane na poszczególne rachunki bankowe Urzędu Miejskiego. Po dokonaniu opłaty klient otrzyma pokwitowanie w postaci wydruku. Urządzenia będą posiadać intuicyjne menu i funkcję skanowania kodów QR, dzięki których wykonanie płatności będzie następować bez konieczności wyboru jej rodzaju oraz wpisania danych identyfikacyjnych.
Za pomocą opłatomatu będzie można zrealizować płatności za:
· wieczyste użytkowanie nieruchomości gruntowych położonych na terenie Elbląga,
· dzierżawę gruntu,
· wykup nieruchomości,
· rentę planistyczną,
· opłatę adiacencką,
· służebność,
· przekształcenie gruntu,
· oszacowanie i odpis z KW,
· usuwanie pojazdów z dróg,
· zajęcie pasa drogowego,
· mandaty Straży Miejskiej, opłaty dodatkowe za parkowanie,
· wpłaty dotyczące nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych i wychowawczych/z funduszu alimentacyjnego/zaliczki alimentacyjnej,
· podatek od nieruchomości, rolny, leśny i od środków transportowych,
· opłaty skarbowe,
· opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Joanna Urbaniak
Biuro Prezydenta Miasta
Kierownik Referatu Zespołu Prasowego